Przewierty pod drogami

Jeśli zastałe na miejscu inwestycji warunki gruntowe nie dają możliwości wykorzystania urządzeń pneumatycznych do dokonania przewiertów, albo jest bardzo mało miejsca, wówczas zalecane jest zastosowanie metody przewiertu hydraulicznego poziomego.

Dokonywane przez naszą firmę przewierty są realizowane za pomocą specjalnych ślimaków osadzonych w osłonie z rur ochronnych stalowych. To one wiercą w ziemi, tworząc pożądane otwory.

Przewierty sterowane, jakie wykonujemy, służą przede wszystkim do wykonania przejść pod przeszkodami terenowymi, m.in. pod drogami, liniami kolejowymi, kanałami czy rzekami. Dbamy o to, aby zlecone nam przewierty były możliwie jak najkrótsze i najmniej inwazyjne. Przewierty w sposób minimalny ingerują w środowisko naturalne i pozwalają na szybkie układanie wszelakich instalacji. Najczęściej wykonujemy przewierty na potrzeby poprowadzenia rur stalowych lub rur PE i PEHD, dla różnych klientów.

 

Różnica między przewiertem, a przeciskiem.

 

Wielu klientów pyta o różnicę między przewiertem, a przeciskiem. Dla wielu osób wydaje się to być tym samym zadaniem. Oczywiście, docelowo powstanie kanał, którym można przeciągnąć na przykład media, jednak istnieje zasadnicza różnica między tymi dwoma rodzajami prac.

Najważniejszą różnicą jest zastosowanie zupełnie innego sprzętu. Przecisk, jak sama nazwa wskazuje jest realizowany urządzeniami pneumatycznymi typu "kret:, dla których użycia gleba musi posiadać odpowiednie parametry oraz musimy dysponować miejscem na złożenie konstrukcji jaką tworzą te urządzenia.

Przeciski pozwalają na ominąć każdą przeszkodę jaką napotkają w glebie, wykonujemy je na wprost lub po łuku. Są idealne dla podmokłych gruntów, tam gdzie warunki geologiczne nie są odpowiednie.

W przypadku przewiertów nie ma znaczenia rodzaj gleby, ponieważ nasz sprzęt do wykonywania przewiertów poradzi sobie w każdych warunkach. Używana jest wiertnica, która wykazuje wysoką odporność na przeszkody. Przy użyciu tych technologii oszczędność czasu i środków jest niesamowicie duża.

Przewierty stanowią największy odsetek prac bezwykopowych przy infrastrukturze drogowej. Aby zachować spójność drogi wybiera się najmniej inwazyjną metodę jaką jest przewiert sterowany.

 

Jak wykonuje się przewiert?

 

Pracę przy przewiertach dzieli się na trzy etapy. Pierwszy to wiercenie pilotażowe z użyciem głowicy z nadajnikiem nawigującym. Pozwala to na zaplanowanie toru przewiertu.

Drugi etap polega na rozwiercaniu otworu, czyli poszerzeniu pierwotnego, pilotażowego przewiertu do odpowiednich rozmiarów, które pozwolą na włożenie wewnątrz rury. Wykorzystuje się wtedy rozwiertak dobierany do konkretnego rodzaju gleby.

Ostatni etap to zamontowanie rurociągu. Tutaj najważniejsze jest zachowanie precyzji, a także istotną rolę odgrywa doświadczenie operatora prac, ponieważ tylko doświadczenie i odpowiednie umiejętności pozwalają na prawidłowe wykonanie całego przedsięwzięcia.

Dlaczego warto wybrać profesjonalistów?

Przeciski Borma to firma z wieloletnią tradycją. Stale podnosimy swoje kompetencje i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami techniki. Powierzając nam prace przewiertowe zyskujesz gwarancję sukcesu. Zapraszamy!

  • przebijanie pod drogą poziomowanie
  • przebijanie pod drogą rury
  • przebijanie pod drogą w wykopie
  • przewiert pod drogą w wykopie
  • przewierty pod drogami
  • przewierty bezwykopowe
  • przewierty teleoptyczne robotnicy
  • przewierty bezwykopowe samochód
  • przewierty teleoptyczne w nocy
  • przewierty teleoptyczne pod nasypem kolejowym
  • przewierty teleoptyczne w wykopie
  • roboty drogowe
  • wiercenie pod drogami zimą
  • wiercenie pod drogami